Lokakuun Pyydä apua! -nappisuoritus

Nimi

Anne Tuomikanta

Tehtävä

Sosiaalityöntekijä, tiiminvetäjä

Organisaatio ja kunta, jossa työskentelet

Uudenkaupungin perhekeskus

Mikä on hyvän asiakaspalveluasenteesi salaisuus?

Kaikki lähtee mielestäni avoimesta ja positiivisesta asenteesta asiakkaita kohdattaessa. Pidän tärkeänä, että asioista puhutaan rehellisesti ja suoraan niiden oikeilla nimillä, työskentelyn läpinäkyvyys on mielestäni olennaista. Minulle on tärkeää, etten ammattilaisena ole määrittämässä, mikä perheessä on ongelmana ja miten se ratkaistaan, vaan että työskentely lähtee aina mahdollisuuksien mukaan asiakkaan näkökulmasta ja tarpeista käsin.

Jos sinulla olisi taikasauva, minkä ihmeen tekisit lapsiperheiden palveluissa?

Työskentelyä tapahtuisi enemmän eri toimialojen ja toimenkuvien yhdyspinnoilla sekä niiden yli, jonka kautta perheille pystyttäisi rakentamaan mahdollisimman toimiva ja asiakaslähtöinen palvelukokonaisuus.

Mitä ajattelet Pyydä apua! -napista?

Uudenkaupungin perhekeskuksessa olemme tehneet töitä sen eteen, että saisimme yhteydenoton kynnystä madallettua ja koen Pyydä apua-napin tuovan merkittävää lisää tähän työhön. Sen kautta kun apua voi pyytää missä ja mihin vuorokauden aikaan tahansa, mihin tahansa asiaan liittyen. Pyydä apua-napin kautta yhteydenottoja on tullut vielä melko vähän, mutta uskon sen kautta tulleiden yhteydenottojen lisääntyvän kun tietoisuus napista ja sen painamisen helppoudesta asukkaiden keskuudessa lisääntyy.

Kuukauden Pyydä Apua! -nappisuoritus

Kuukauden nappisuoritus -blogisarjassa palkitsemme Papukaijamerkillä kuukauden Pyydä apua -nappisuorituksen. Kunniamaininnan saa lapsi- ja perhepalveluissa työskentelevä ammattilainen, joka on osoittanut erityisen toimivaa Lupa auttaa! -asennetta Pyydä apua -nappiin liittyvässä yhteistyössä. Valinnan tekee Pyydä apua -nappitiimi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Haku

Arkisto