Nimi
Anne Tuomikanta
Tehtävä
Sosiaalityöntekijä, tiiminvetäjä
Organisaatio ja kunta, jossa työskentelet
Uudenkaupungin perhekeskus
Mikä on hyvän asiakaspalveluasenteesi salaisuus?
Kaikki lähtee mielestäni avoimesta ja positiivisesta asenteesta asiakkaita kohdattaessa. Pidän tärkeänä, että asioista puhutaan rehellisesti ja suoraan niiden oikeilla nimillä, työskentelyn läpinäkyvyys on mielestäni olennaista. Minulle on tärkeää, etten ammattilaisena ole määrittämässä, mikä perheessä on ongelmana ja miten se ratkaistaan, vaan että työskentely lähtee aina mahdollisuuksien mukaan asiakkaan näkökulmasta ja tarpeista käsin.
Jos sinulla olisi taikasauva, minkä ihmeen tekisit lapsiperheiden palveluissa?
Työskentelyä tapahtuisi enemmän eri toimialojen ja toimenkuvien yhdyspinnoilla sekä niiden yli, jonka kautta perheille pystyttäisi rakentamaan mahdollisimman toimiva ja asiakaslähtöinen palvelukokonaisuus.
Mitä ajattelet Pyydä apua! -napista?
Uudenkaupungin perhekeskuksessa olemme tehneet töitä sen eteen, että saisimme yhteydenoton kynnystä madallettua ja koen Pyydä apua-napin tuovan merkittävää lisää tähän työhön. Sen kautta kun apua voi pyytää missä ja mihin vuorokauden aikaan tahansa, mihin tahansa asiaan liittyen. Pyydä apua-napin kautta yhteydenottoja on tullut vielä melko vähän, mutta uskon sen kautta tulleiden yhteydenottojen lisääntyvän kun tietoisuus napista ja sen painamisen helppoudesta asukkaiden keskuudessa lisääntyy.